Kiedy prowadzisz własny biznes internetowy, w szczególności kiedy jest to sklep internetowy, powinieneś pamiętać o wielu zadaniach jakie należy wykonać względem klienta.
Jednym z takich zadań są tak zwane maile transakcyjne, są do wiadomości wysyłane bezpośrednio do klientów na skrzynkę pocztową, informujące o przebiegu zamówienia na każdym jego etapie. Jeżeli chcesz aby klient z chęcią wrócił do twojego sklepu i znów zrobił w nim zakupy internetowe, ważne jest aby otrzymywał wszelkiego rodzaju potwierdzenia zamówienia, dzięki którym będzie miał pewność, że towar bezpiecznie trafi pod wskazany adres.
Ile emaili transakcyjnych powinien otrzymać klient?
Z pewnością nie wystarczy jeden mail po dokonaniu zakupu, takie emaile transakcyjne powinny być wysyłane po poszczególnych etapach transakcji, począwszy od potwierdzenia dokonania zakupu, zatwierdzenia płatności oraz wysyłki towaru do klienta. Jeżeli klient na bieżąco będzie otrzymywał potwierdzenia swoich czynności w sklepie internetowym, z pewnością chętnie wróci do tak profesjonalnego sklepu internetowego. Dla klienta wyjątkowo ważne jest potwierdzenie płatności albowiem nie każdy posiada stałe i szybkie łącze internetowe dzięki któremu mamy pewność że płatność została wykonana prawidłowo.
Zadbaj o klienta w sposób profesjonalny
Jeżeli zatem prowadzisz sklep internetowy, sprzedajesz w nim drobne bądź większe artykuły gospodarstwa domowego czy też inne produkty i towary użytku codziennego, powinieneś w sposób profesjonalny zadbać o dostarczalność maili, dzięki czemu klient będzie miał pewność, że jego transakcja jest zaakceptowana a towar zostanie wysłany na czas. Takie potwierdzenie zamówienia możesz ustawić automatycznie, dzięki czemu nie będziesz na tego rodzaju maile tracił czas.