Mało znana nazwa, jaka określana jest przez biznesmenów, to właśnie maile transakcyjne. Są to wiadomości, które wysyłane są do poszczególnych odbiorców, którzy w ostatnim czasie dokonali zakupów w sklepach internetowych. Najczęściej są to wiadomości generowane w sposób automatyczny, które są wysyłane do klientów jako wyraźne potwierdzenia zamówienia, dzięki którym mamy pewność, że dokonaliśmy prawidłowego zakupu i zostanie on w szybkim tempie do nas wysłany.
Emaile transakcyjne to wyraźne potwierdzenie od sprzedawcy, świadczące także o jego profesjonalizmie i właściwym podejściu do klienta.
Czy wysyłanie potwierdzenia płatności jest przydatne?
Im częściej robimy zakupy internetowe, tym mniejszą uwagę przywiązujemy do wiadomości na skrzynce e-mail, mimo to każdy sprzedawca ma obowiązek wysłać potwierdzenie zamówienia oraz inne maile transakcyjne, dzięki którym mamy gwarancję dokonania zakupu danego produktu.
Mimo że nie lubimy dostawać nadmiernych ilości wiadomości, oprócz potwierdzenia złożenia zamówienia, powinniśmy także otrzymać potwierdzenie płatności, dzięki czemu nie musimy sprawdzać konta i możemy w spokoju oczekiwać na naszą przesyłkę.
Znaczenie maili transakcyjnych dla klientów
Niezależnie od tego czy robimy zakupy na popularnej aukcji internetowej, czy wybieramy nowy sklep internetowy, oczekujemy od właściciela sklepu szybkiego potwierdzenia, że nasz zakup został zaakceptowany, a towar w najbliższym czasie trafi do firmy kurierskiej. W tym celu właśnie właściciele sklepów wysyłają maile transakcyjne, które są wyraźnym potwierdzeniem sfinalizowania transakcji na każdym jej etapie.
W tym przypadku dostarczalność maili ma znaczenie, nawet jeżeli otrzymamy ich zbyt wiele nie będziemy mieli pretensji do właściciela sklepu internetowego.